"Allah yüce mertebe sahibi olduğu için 'Güzel kelime ve Salih amel ona yükselir' buyurmuştur. Kelime ortaya çıktığında üzerinde bulunduğu duruma göre güzel ya da çirkin bir surette bedenlenir.
Çirkin kelime bedenlendiği yerde kalır, yükselemez. Temiz kelime sureti ortaya çıkıp şekillendiğinde, amel etmeyi gerektirir ve sahibi de onu yaparsa,
Allah onun amelinden burak meydana getirir. Başka bir ifadeyle kelimeye ait bir binek meydana getirir. Binek vasıtasıyla amel Allah'a doğru yükselerek bu sayede çirkin kelimeden ayrışır.
Bütün bunları Allah ehli müşahede ederek ve inanarak görür. O halde bütün yaratıklar her nefes yaratma içindedir. Başka bir ifadeyle onlar 'her gün bir iştedir'.
Çünkü nefes alıp vermektedirler ve nefes tekfinin (yaratmanın) suretlerinin heyulasıdır (cevheridir). Hak nefeslerinin varlığında kendi şe'nlerinde bulunurken, tasvir kulun teneffüs esnasında bulunduğu hale göre gerçekleşir. Hak içeriye giren nefesi niteliksiz olarak yaratır.
Kalbe yerleşip elçilik emanetini kalbe teslim ettiğinde şekillenir ve nefsin zatında kalpte bulunan düşüncelere göre bir suret açılır, suretin açılmasından sonra nefes onu sıkar. Başka bir nefes girmek istediği için onun giriş yolunda daralma ve sıkıntı ortaya çıkar. Çünkü nefes varlığı koruma özelliğindeki bir bekçidir ve kapıdaki perdedar gibidir.
Dışarı çıktığında, ya nefesin sahibi bir söz söyler veya söylemez. Söz söylerse o söz havayı söylediği harflere göre şekillendirir ve kalpten kazanmış olduğu surete eklenir.
Sahibi söz söylemezse nefes kalpteki düşüncenin suretiyle ortaya çıkar. Dünyada ve ahirette iş böyle sürer. Nefes dünyada çirkin ve hoş diye suretlenirken ahirette sadece güzel ve hoş diye suretlenir.
Ahiret nefesin güzel olmasını gerektirir ve dolayısıyla orada nefes ancak güzelden güzele doğru var olur. Bu nedenle güzeller çoğalır, sahibine bedbahtlık getiren çirkinlere baskın gelirler. Çok olduklarında kendilerini yenerler, onların nefesteki etkisini ortadan kaldırırlar.
Bu durum söz konusu kişilerin cehennem ehli olsa bile cehennemde rahmete ulaşması demektir. Başka bir ifadeyle imar ediciler olmaları bakımından Allah'ın rahmeti gazabını geçmiştir hüküm de ona aittir."
F. Mekkiye Er Refi ilahi ismi 16. C
K.B.E. Yasemin Hafize Şanlı
Yorumlar (0)
Yorum Yazın